Bäret, du har så rätt!

Kom precis hem ifrån ett besök hos doktorn. Han var jättetrevlig! Jag har sådan tur att jag fick komma in till den praktiken där min vän Sofie, som ni säkert har hört talas om här i bloggen förut, jobbar. Det är nämligen hennes styvpapas (halvpapa/plastpapas) klinik och eftersom att min pojkvän och hans familj också går till den kliniken så var jag mer än välkommen dit även fast dem redan har för många som går dit. Känns superbra att ha en husläkare här nu i Holland där man känner sig välkommen hos och trygg med.
I vilket fall somhelst, doktorn konstaterade att jag lider utav migrän så han har skrivit ut två olika mediciner till mig nu som jag tänkte att jag skulle gå och hämta ut innan lunch. Den ena medicinen måste jag äta varje dag för att motverka migrän, den andra medicinen ska jag enbart äta om jag får huvudvärk.
Tänk, jag har gått runt med det här i flera år nu och äntligen så hoppas jag på att det kan bli en förbättring. Jag fick inte börja äta den medicinen som ska ätas varje dag tills jag kommer hem från Sverige, ifall det skulle hända något men den andra medicinen fick jag ta med mig för säkerhets skull.
Doktorn skickade iväg mig till ett annat ställe så att jag kunde få mina blodprov gjorda. Eftersom att dem har så fullt upp på kliniken jobbar dem tillsammans med ett annat ställe så det var ju bara att cykla dit och göra blodprov. Får svar i nästa vecka ifall det skulle vara något. Uff för blodprov by the way! Det sticker till och så får jag alldeles svettiga handflator. Men det är verkligen bättre att titta när dem gör det än att kolla bort. Man har läget under kontroll då typ.

Vi ses i Sverige!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0