Påskhare

Jag börjar känna mig som en i gänget, i varjefall när det kommer till försäkring. Har nog inte nämnt det tidigare här i bloggen men försäkring är extremt dyr här i Nederländerna. Min landade på 110,15 euro... I månaden!
Som tur är så blev ju jag och min pojkvän toeslagpartners (bidragspartners) för en månad sedan, vilket innebär att vi får ett bidrag, som är uträknat på vad vi tjänar under ett år, utbetalat en gång i månaden. Utan det bidraget så är det i stort sett omöjligt, okej inte riktigt, men nästan omöjligt att betala sin försäkring.
Nu ska jag härnäst skaffa en husläkare och en tandläkare. Dem vill även att jag har typ ett slags utlägg eller historik från min tandläkare och husläkare i Sverige. Hmm... Måste prata med mama om det. Mycket man måste göra!

Kommentarer
Postat av: bäret

men usch vad krångligt!! i norge behöver man bara bli antastad av en tops så är man fitt for fajt..

2012-04-03 @ 13:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0