Run Forest, run!

Okej, låt mig börja presentera mig själv som en icke aktiv (sportig) människa. Har nog aldrig vart heller, fast att man har hunnit prova allt från fotboll till konståkning i sina dagar.
Nu har jag funnit ett stort intresse i fitness, som jag har skrivit om förut här i bloggen. Har vart en hel del på gymmet under lite mer än en månads tid nu och det har kanske inte gett så mycket resultat till utsidan men hej och hå här ska ni få höra... Imorse skippade jag gymmet för att istället gå ut och springa. Har inte sprungit sedan november förra året så var riktigt peppad att göra det igen. Sprang samma rutt som jag känner till och nu ni... Jag stannade inte en sekund för att vila under hela 5km. Det kanske låter jättefjuttigt för dem som springer varje dag men för mig var det verkligen otroligt. Det är första gången jag inte tog några pauser som jag alltid måste göra annars pågrund utav värk i bröstet. Dem sista 30 meterna började jag få ont men då kände jag att jag inte kunde ge upp! I MADE IT! Är verkligen stolt över mig själv.
Om det fortsätter i den här takten så tänker jag springa 15km loppet i Nijmegen i November. Tycker att det är något man borde göra i varjefall en gång i livet, springa ett marathon. Vi får väl se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0