Påsken

Oj, det vart en väldigt lång helg! Har hunnit med att göra rätt mycket sen i fredags.
Helgen började med en helt otippad kväll i Nijmegen, det var inte alls planerat och dem brukar ju säga att de mest spontana kvällarna brukar bli dem mest lyckade. Så, även denna!
Jesse och jag satt hemma ensamma efter att några kompisar hade vart över. Jag var jätteutråkad och föreslog massor med grejer man kan göra en fredag kväll. Jesse var inte direkt på hugget men efter lite tjat så gick vi ut på den lokala baren och direkt när vi klev innanför dörren träffade vi några bekanta som precis skulle till att åka till Nijmegen, och efter lite flirtande med pojkvännen så var även vi på väg till Nijmegen.
Hade en suverän kväll.


I lördags var vi medbjudna till Breda, en stor stad här i Nederländerna. Vi åkte hela familjen, Eric, Astrid, Silke, Jan, Jesse och jag till vänner till familjen och gick ut på en Diner/Show kväll. En Diner slash Show innebär någon typ av uppträdande samtidigt som man äter middag. Den här kvällen var temat Ik hou van Holland (översättning: Jag älskar Holland) Även fast jag inte förstod så mycket utav sångtexterna så var det faktiskt en riktigt trevlig kväll, förutom att huvudvärken från kvällen innan inte riktigt ville försvinna.


I söndags var det jobb på schemat så det vart ingen lång sovmorgon då inte, även fast jag hade velat haft det. Kom hem på eftermiddagen och då blev det båttur i kanalen här i Cuijk. Jesse hade lagt i sin båt i vattnet bara för en dag. Kan bara säga en sak; SVINKALLT! Men det var kul ändå, också för att Björn åkte vattenskidor. Han måste vara galen. Vem åker vattenskidor när det är ungefär 11 grader ute? Eeeeeh...
Har enbart bilder tagna med mobilen så ni får ursäkta kvalitén.

Har ingen bild på Jesse's båt, lovar att ta en nästa gång han har båten i vattnet så att ni kan få se vad det är för båt han har. Den är supersnabb!

Igår vart det jobb i några timmar igen, när jag kom hem så var det fullt hus. Eric och Astrid hade en massa vänner och bekanta över. Jesse och jag var båda väldigt trötta plus hungriga så vi anslöt inte till festandet. Det blev pizza istället på en närliggande pizzeria. Perfekt avslutning på påsken!

Nu ska jag strax iväg och handla, vi måste fylla upp kylen igen. I förra veckan blev det en hel del FFF (Finishing Fridge Food). Tror det är på tiden för en storhandling. Senare idag: gymmet. Träna bort alla gifter ifrån helgen.
Vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Galning på vattenskidor, det är ju fortfarande vinter ute :)

2012-04-11 @ 08:13:42
URL: http://morotenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0