Höst V.S Vinter

Har hållt mig uppdaterad via  internet om vädret i Sverige. Ni har ju fått hur mycket snö som helst verkar det som. Med snö kommer kaos! Har läst om trafikolyckor, fyra döda hittills...Hemskt ju, vad snö gör mot mänskligheten.
 
Men, i det stora hela... SNÖ är underbart. Tänk vad det glimmar om dagarna och lyser upp om nätterna.
Jag saknar snö, det gör jag verkligen. Ärligt talat! I Nederländerna har vi regn, regn, regn. Knappt någon sol.
Har faktiskt googlat och sett att enligt fakta så har Sverige fler soldagar än Holland. Daaaah...
 
MEN! Jag vaknade upp i morse 8.30, och hör och häpna. SNÖN har landat i Holland. Jag har feber och ont i halsen, men detta får mig att bli glad. Snön är sååååå fin.
Astrid har redan vart ute och byggt en snögubbe, eller snöbjörn som hon säger.
 
Här får ni lite underbara bilder på höst och vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0