Ett fat kommer lastat med...

Oj, vi har haft väldigt mycket bokat på Chalet (mitt jobb) de senaste dagarna. T ex på alla hjärtans dag så var det fullt hus, och det var jättehärlig stämning. Trivs riktigt bra på mitt nya jobb.
För X-antal år sedan, runt andra världskriget så brukade byggnaden vara ett sjukhus, som nu är en restaurang istället. Det är en high-class restaurang där det dyraste rödvinet kostar 13.000 svenska kronor, utan att låta stroppig. Atmosfären är lugn och sansad, med andra ord helt fantastisk! Det är precis vad jag behövde för att kunna fortsätta jobba inom restaurangbranschen. Var helt sjukt less förra året när jag fortfarande bodde i Enköping och serverade samma människor vecka in, vecka ut... I månader!! Blev till slut nästan otrevlig mot vissa människor, för man vet vilka typer dem är. Synd om människor som inte har bättre liv utan måste dricka sig stupfulla varje helg på samma krog. Ja ja...
Idag hade jag en ledig dag från jobbet i vilket fall så jag har roat mig med att baka kanelbullar, vilket blev en riktig succé här hemma hos familjen Boeijen. Tyvärr så verkar de inte ha pärlsocker i Holland så jag fick nöja mig med någon typ av kristallsocker. det är första gången jag bakar bullar och måste ärligt säga att det var fanimig de godaste bullarna jag någonsin ätit!




Kommentarer
Postat av: mama

Hade du x-tra smor pa kanelen :)

2012-02-17 @ 20:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0