Grattis Jan!

Jag är sååå glad idag. Sedan i somras har jag funderat på om Jan, Silke's pojkvän (Silke är Jesse's syster) skulle kunna bli modell, men har inte kommit mig för att fråga eftersom jag inte riktigt vet själv hur man ska gå till väga på bästa möjligt sätt.
För några månader sedan så hade jag min barndomsvän Jessica över på besök här i Holland. Eftersom att hon själv har jobbat som modell sen hon var 15 tänkte jag att om någon vet, så borde Jessica veta hur jag ska gå till väga med Jan. Jessica blev överförtjust i idén själv och hade inte ens tänkt på hur perfekt Jan är. Så vi tog foton utav Jan och Jessica kontaktade en god vän till henne i Stockholm som har startat sin egen agentur och som vi kunde ställa lite frågor till. Killen i Stockholm hjälpte mig att hitta en agentur som han trodde skulle passa perfekt för Jan, efter att jag hade visat honom bilderna jag tog. Jag hörde av mig till agenturen i Amsterdam och blev genast inbjuden till att ta med mig Jan och komma veckan därpå till Amsterdam.
På agenturen hamnade vi mitt i en casting, eftersom att Tony (från Tony Jones Model Management) hade glömt bort att vi skulle komma på möte samma dag. Jag misstänker att castingen var för ett underklädes jobb, eftersom att killarna behövde klä av sig (synd för mig).
Jan var supernervös stackarn men jag var överlycklig! Italienaren som höll i castingen presenterade sig för mig och efteråt för Jan, och han frågade om det var okej för Jan att gå för honom och även om han fick ta polaroider. Jan hade precis genomgått sin första casting, utav misstag!
Jag kan berätta allting som har hänt efteråt med plåtningar och hur mycket alla fotografer tycker om Jan men det jag ville komma till var att från och med idag så finns Jan med på Tony Jones hemsida, äntligen! så som vi väntat.
Jag har scoutat min första modell och här kan ni nu alla få ta del av honom.
 Klicka på länken här

Kommentarer
Postat av: mama

Vad kul for honom! Han ser ju ut som en angel :)

2012-02-16 @ 10:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0