Karneval?

Vart ska jag börja någonstans?
Det börjar närma sig årets karneval, ett firande som är väldigt populärt i provinsen Brabant och har vart de senaste århundradena tror jag. Cuijk, där jag bor, tillhör Brabant och i Cuijk är det överdrivet populärt. Nu tänker jag passa på att säga till er alla att jag är inget fan av att klä ut mig och supa skallen i tusen bitar och som jag har förstått så är karnevalen i Cuijk precis så. Jag kan med andra ord kalla det grisfest, och grisfest kommer det att bli. Men mer om det återkommer jag om efter karnevalen.
Hursomhelst så är det väldigt viktigt för min pojkvän att jag får "uppleva" karnevalen och han har rent ut sagt bett mig om att försöka ta ledigt om jag måste jobba under karnevalen. Nu har jag haft tur så jag inte har fått några pass just de dagarna och det innebär ju firande av karnevalen.
Igår åkte jag och Jesse hem till hans kusin Guul och hans flickvän Laura, som är en väldigt god vän till mig också, på söndagsfika. Jag lånade en karneval outfit utav Laura och ni kan se den på bilden här.
Jag kommer att vara tyska Heidi och Jesse föreslog att han kan klä ut sig till tyska Peter, med lederhosen.
Vi får se hur detta slutar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0