På riktigt?!

Angående inbrottstjuvarna som vi hade här i förra veckan... Dem satt tydligen i häktet i tre dagar. Jesse och silke tycker typ synd om dem. På riktigt liksom?! Om man inte vill hamna i häktet så kanske man borde tänka på konsekvenserna innan man gör något olagligt. Så resonerar jag. Det spelar faktiskt ingen roll ifall dem snor en tv eller toalettpapper. Känslan av att någon inkräktar på privat egendom är kuslig. Den här gången var det ju egentligen inte så allvarligt men jag har precis kommit till Holland och försöker hitta min plats här och tycker att det är obehagligt att två okända människor har vart i mitt sovrum liksom, det tror jag att alla som jag känner förstår också. Så sorry, men jag kan faktiskt inte tycka synd om idioter som får för sig att gå in i någon annans hus och sno grejer. En dag eller tre dagar i häkte, det avgörs av polisen om det är nödvändigt.

Jesse pratade med polisen idag och fick då frågan om han kunde ge tillstånd till inkräktarna att sända över blommor till oss. Det tycker jag att dem kan göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0