På toppen av ett berg

När jag var yngre älskade jag att åka bil. Har alltid tyckt att det är helt underbart, det gör jag fortfarande men för ungefär för två år sen så blir jag väldigt lätt åksjuk när jag sitter i en bil. Det spelar ingen roll vad andra säger, "sitt i mitten", "kolla på vägen", "sitt i framsätet". Jag kan bli illamående oavsett vart jag sitter och vart jag kollar någonstans. Det är ungefär 50/50 varje gång jag sätter mig i en bil och blir jag illamående så stannar det hela resan. Kommer det så kommer det helt enkelt. 

Natten till den andra Januari i år, packade vi in oss, (pojkvän, m. familj plus vänner till familjen) i två bilar och körde från Holland till Österrike. 
Jag sitter i mitten i baksätet med min pojkvän lutandes mot mig på ena sidan och en 15 åring lutandes mot mig på andra sidan. I framsätet sitter två sjungande svärföräldrar och ylar, tänk er till typisk tysk aprés ski musik (fy faaaan). Vi har suttit i bilen i en halvtimme, klockan är bara 2 mitt i natten, nu börjas det... Och det beror inte på någon åksjuka den här gången inte. Jag tror att det gick ungefär en och en halvtimme, sen kunde jag inte stå ut längre. Jag tog Ipoden och hörlurarna på högsta volym och somnade. Jag sov mig igenom heeela bilresan, vaknade när vi stannade till i Tyskland för frukost klockan åtta på morgonen, då var det fortfarande allsång A´la Aprés Ski i bilen och när jag frågade så var det ingen annan än jag som hade sovit. Är man svensk eller?!
Kan ju inte göra annat än att skratta åt situationen.
Här får ni se ett utplock av bilder från min skidsemester i Österrike.


1. Österrike. 2. Jag och Jesse. 3. Jag, Jesse & Björn. 4. Jesse & jag. 5. Äter lunch på Schi-Alm restaurant uppe i bergen. 6. På After ski, även kallat Aprés Ski, med Silke, Jan och Rosalie. 7. Silke, Rosalie och Jan. 8. Pippi långstrump. 9. Efter skidskola i två dagar kunde jag äntligen åka skidor med min pojkvän. 10. PRO! 11. Ner igen, Rosalie, Astrid och silke. 12. Aprés ski igen, med Jesse, Ronald och Eric.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0