SEMLOR!

Funderar seriöst på att baka semlor, eller typ kanelbullar. Någon som har lite recept att bjuda på? Lämna i kommentarsfältet pleeeeease! vill inte ha recept på några torra grejer, ska vara saftigt och härligt när man proppar i sig toves hemmabakade bullar.



På tal om matlagning... I förra veckan fick jag för första gången smaka boerenkool, (boer = bonde, kool = kål) en typisk traditionell maträtt här i Nederländerna, men det var inte riktigt min grej va. Eftersom att jag har en egen matlagningsdag i veckan så tänkte jag att nästa gång blir det köttfärslimpa med potatismos, och så blev det också igår kväll. Tror även att svensk husmanskost uppskattades något mer än boerenkool. Mycket trevligt att införa lite svenska matvanor i det holländska hushållet. Visste ni t ex att dem äter strössel på mjukt bröd? Nej tack, gröt och knäckebrödsmacka passar mig utmärkt. Tror faktiskt att sen jag kom hit så har knäckebrödsförsäljningen ökat enormt i matbutikerna. Jesse brukar säga att han trodde knäckebröd var mest ett skämt om oss svenskar, men nu har han insett att vi faktiskt äter det. Även om gröt inte lockar min pojkvän och hans familj så har de faktiskt börjat äta en hel del knäckebröd själva sen jag kom hit.


Kommentarer
Postat av: mama

www.arla.se

Dar har du alla recept du behover :)

2012-02-16 @ 10:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0