La, la laaaaa

Så, då var det slut på karnevalen 2012. Fyra dagar fyllda av fest, alkohol, vänner, idioter, skratt och även tårar.

Resumé: Lördagen började fantastiskt med vänner, alla i olika utklädnader. Eftersom att det är dag ett  och alla är förväntansfulla vad som kommer ske de närmaste dagarna så går nästan all energi åt den här kvällen, inklusive min energi. Blev en hel del ståhej som jag inte ens orkar ta upp här...
Söndagsmorgon var rent ut sagt hemsk för min del. Jag mådde pyton av alkoholen från kvällen innan, samt av nya intryck och andra grejer. Svimmade inne i köket men mådde bättre efter några knäckebrödsmackor. Gick ut för att kolla på paraden. På kvällen så var det dags för party igen, jag varvade vatten med bubbelvatten varannan gång. Guess what? Jag hade minst lika kul som alla andra fyllon. Ingen speciellt hände egentligen på söndagen.
På måndagen bestämde jag mig för att åka tillsammans med min pojkvän som skulle uppträda under paraden i Hertogen Bosch, a.k.a Den Bosch (typ huvudstad i Brabant provinsen). När vi kom tillbaka hem så var alla vänner och bekanta redan här och det blev ännu en kväll till alla barer. Ingen alkohol för mig igen.
Nu var det äntligen tisdag. Det här är den mest uppmärksamma dagen av alla dagar. Det är ett riktigt stort event med liveband som spelar, kända Dj´s och 20.000 människor runt om från hela landet som kommer enbart för den här dagen. Det de flesta kommer för är 11 Krogentocht vilket innebär att man tidigt på dagen börjar gå runt från bar till bar (utomhus) och för varje dryck man beställer får man en stämpel på sitt stämpelkort. Egentligen så är det ingen vits med att ha ett stämpelkort men eftersom det var min första gång så måste jag såklart ha det. Hade en riktigt rolig dag, det var helt klart den bästa dagen, tills en bartender vägrade servera mig vatten... det var då allt skedde. Jag gick hem för att dricka vatten och när jag kommer utanför vårt hus ser jag att Silke och hennes kompisar sitter i köket och sen kollar jag in på vårt rum och ser att en röd lampa är tänd. den röda lampan är sällan tänd tänker jag men fortsätter gå tills jag kommer in på rummet och ser två helt okända killar. Jag blev tokig när jag insåg att ena killen står och packar på sig grejer från vårat rum så jag skriker rakt ut: "WHO THE FUCK ARE YOU AND WHAT THE FUCK ARE YOU FOING IN MY ROOM?". Jag tar tag i den ena killen men då börjar han springa och jag efter vet ni, men jag hann inte ikapp de. Silkes pojkvän Jan ringer till polisen, och då upptäcker vi även att det är en till tjej i huset.Några minuter senare kommer även en kille tillbaka, och i ungefär samma stund kommer polisen också och griper killen och tjejen efter att jag säger åt de att båda två är kriminella. Sen hade jag förhör med polisen och de tog vitnessmål. Hur dum får man vara att bara gå in i någons hus och sno grejer?! Som tur var så saknar ingen av oss något värdefullt, tror de bara hann ta några flaskor Bacardi och Whiskey. Jag var så förbannad över hela den här situationen, går inte att beskriva mig själv så ni kan förstå men allihopa som såg allt sa efteråt att de inte vill hamna i bråk med mig. Polisen sa att jag kom i perfekt tijming innan de hann stjäla datorerna och sen så sa de till min pojkvän att han skulle vara mycket stolt över sin flickvän som var så modig och ingrep snabbt och att jag kanske borde tänka över en framtid inom polisen. Här kan ni läsa artikeln från internet., ja i varjefall ni som förstår nederländska eller ni som använder google translate.

Plus: Vädret var perfekt för utomhusaktiviteter.
Minus: Människor verkar inte fatta att man kan festa utan alkohol.
Höjdpunkt: Jag jagar inbrottstjuvar!
Lågpunkt: Vi hade inbvrottstjuvar i vårt rum.
Roligaste: 11 Krogentocht. Älskade stämningen!!!
Tråkigaste: Allt skit som kommer med onyktra människor, inklusive mig själv. Jag är inte bättre än någon annan.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Va obehagligt. Men du skötte det snyggt verkar det som. Superwoman!!

2012-02-23 @ 19:22:03
URL: http://morotenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0