Vinter? I Holland?

Hemma i Sverige är jag van vid fyra årstider. Vår, sommar, höst och vinter. Skall man jämföra svenska årstider med nederländska så är alla fyra årstiderna i Sverige extrema. Under vinterhalvåret så är det mörkt och kallt, med massor utav snö, vanligtvis. När det sen börjar vankas påsktider så smyger sig sakta men säkert våren sig fram, och det finns nog inget bättre efter en kall, mörk och lång vinter när dagarna plötsligt känns längre för att solen går ner senare och snön smälter. När det är sommar så är det nästan ljust dygnet runt och vi har fantastiska veckor med sol (har haft de senaste åren). Sensommarn brukar ju också vara helt fantastisk i Sverige. Sedan har vi ju hösten med sin gråa himmel, regn, fukt... 
Hursomhelst, det jag skulle komma fram till är att sen jag kom till Holland kan jag knappt hålla reda på vilken månad vi är i. Vädret har i stort sett vart detsamma från mitten av oktober tills för en vecka sedan, då kom det snö! Oh wow, snö? Här? I Holland? Jajemän, och vilka problem det ställer till med. 3 cm snö och tågen slutar gå!!!

Ja, jag skulle ju kunna ta upp en debatt här och nu men det känns inte ens värt det så istället visar jag bilder från när Jesse (för er som inte vet, min pojkvän) och jag gjorde i ordning varm choklad i en thermos, packade skridskorna och gav oss ut på isen. Papa, hoppas du blir stolt!


Kommentarer
Postat av: mama

Fina bilder!

2012-02-09 @ 18:02:28
Postat av: Pappa

Pappa är stolt :)

2012-02-09 @ 18:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0