Söndagsuppdatering

Hej på er underbara varelser där ute i den vilda världen.
Igår var det alltså dags att åka till Amsterdam och se självaste Madonna i Ziggo Dome. Det var ren tur att jag kom över två biljetter, en vän till Jesse hade nämligen köpt sex stycken men inte lyckats sälja tre utav dem så jag var snabb att slänga ut ungefär 2000 spänn på två biljetter. En till mig och en till Jesse, såklart!
Vi åkte till Amsterdam efter lunch igår för att slippa spitz uur, det vill säga köer i trafiken. Ziggo Dome är en nybyggd arena som ligger precis bredvid Amsterdam Arena samt Heineken Music Hall, och igårkväll var det inte bara Madonnas konsert med 17.000 människor utan även Sensation White med 40.000 danssugna gäster. Vi tyckte alltså att det var bra att vara i god tid ute på vägarna. Vi var i Amsterdam runt 4-tiden och då parkerade vi bilen, tog tåget in till centrala Amsterdam och promenerade runt Red Light District och alla Coffeshops. Måste erkänna att det var riktigt trevlig stämning att gå runt där mitt på ljusa dagen istället än på natten. Vi t o m åt middag på en Coffeshop med en mysig terass över en kanal.
 
OKEJ! Konserten då?! Jaaaaaaa, vad ska man säga? Jag har ju önskat i flera åååår nu att få gå på en av Madonnas konserter och det var VERKLIGEN värt vartenda öre. Det är MADONNA liksom. OH MY GOD!
 
Plus: Att ha Dj;n Martin Solveig, istället för ett uruselt band som ingen vet vilka dem är ändå, var helt klart ett smart drag.
Minus: Showen var menad att starta 19.30. Förbandet, Dj;n Martin Solveig började spela 20.30. Madonna startade prick 22.00. Eeeeh, det var planerat.
Höjdpunkt: När Madonna börjar klä av sig kläderna, visar upp sin fantastiska kropp, drar ner byxorna och visar bakdelen där det står skrivet i henna: NO FEAR!
Chock: För er som håller er uppdaterade kring Madonna och Lady Gaga vet ju att det försigår ett slags innbördeskrig. Detta startade efter Gagas sång Born This Way som faktiskt är en kopia utav Madonnas Express Yourself. Jag var i total chock när Madonna framförde Express yourself och helt plötsligt ändrade texten och började sjunga Born This Way. Direkt efteråt framförde hon She's Not Me. HALLÅ?!?!?! Jag var i totalt chocktillstånd och samtidigt helt lyrisk för att JAG fick se detta med mina egna ögon.
Bäst: VILKEN J*VLA SHOW!
Sämst: Detta ord existerar inte.
Här får ni se lite bilder. (By the way, jag hade självklart mina Madonna for H&M byxor på mig som jag förövrigt köpte 2008 mohahahaha)
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Måste va sjukt bra! Snygga skor förresten ;)

2012-07-09 @ 13:46:16
URL: http://morotenochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0