1 2 be fit

Den här veckan har jag börjat med träning igen, det är verkligen på tiden. Har inte tränat sedan Body Balance klassen jag gick i en månad i november. Uff och fy vad lat man blir när man knappt jobbar mer än halvtid och sitter hemma om dagarna och roar sig så gott det går med det lilla man kan göra. Jag och en vän Sofie planerade tidigare i vintras att vi skulle komma igång med träningen nu i Mars. Hade mitt första träningspass på ett lokalt gym igår och gick iväg även i morse, då hade jag en bodyscan, man genomgår en kontroll av kroppen som består av frågor, EKG prov, mätning, vägning, BMI, även något som kallas CSI. Detta tog ungefär 40 minuter och det var lika seriöst som det låter. Hade typ elektriska grejer på handlederna och fotlederna i två minuter för att mäta hjärta och kolla hjärtslag. However, jag är helt normal. Min fit level, nivå, ligger på 7 utav 10 möjliga vilket inte är dåligt alls men inte heller superbra, kan bli bättre så att säga. Mitt hjärta fick 9 av 10 och ser ut som ett perfekt hjärta. Killen som gjorde testet på mig hade aldrig sett någon med 10 möjliga av hjärtat. Mitt BMI är helt normalt det också. Känns bra att man är okej, eller normal?! Låter rätt tråkigt också att bara vara sådär... NORMAL! Det ska det bli ändring på, med start igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0