Arg

Jag hade verkligen en riktigt hemsk och ännu mer hemsk kväll igår. Det hela började med att jag fick en rejäl utskällning (för absolut ingenting) utav min chef när jag klev innanför dörren till jobbet. Grejen är att han skäller och gapar och skriker på allt och alla för absolut ingenting 50% utav gångerna. Igår var det min tur.
Jag började klockan 18.00 och i normala fall så tar jag alltid tåget som går en timme innan jag börjar mitt pass vilket innebär att jag är på jobbet 35 minuter innan, så att jag har tid t ex att äta, dricka teh och förbereda mig för kvällen. Igår blev jag dock försenad och behövde ta tåget som går 17.38, vilket innebar att jag ramlade in på jobbet tre minuter innan mitt pass började. Direkt när jag satte in foten innanför dörren så får jag världens avhyvling, vilket jag inte kan förstå. Det löd typ såhär: "YOU MUST COME 10 MINUTES BEFORE YOU START WORK!! DON'T INTERRUPT!!!! BLA BLA BLA BLAAAAAAAAAA..."
SERIÖST?! Jag är alltid på jobbet i god tid innan jag börjar, ALLTID. Enda gången jag inte kunde komma i tid får jag världens utskällning, för vad? För att jag kom 3 minuter innan jag började mitt pass. Jag kom i tid!
Resten av kvällen blev jag totalt ignorerad och jag var riktigt ledsen för hela situationen.
När jag äntligen slutade och fick gå därifrån så var jag lite sen och trodde att jag skulle missa tåget så jag sprang för att hinna i tid. När jag väl kommer fram flåsandes till stationen ser jag på tv skärmarna att alla tågen är inställda. Jag ringer min kille och som tur är så är han hemma från Tyskland bara en timme innan så han kan komma och hämta mig. När vi kommer fram till Cuijk så släpper han av mig på tågstationen så att jag kan ta min cykel hem, då inser jag att min cykel inte finns där. Den har blivit stulen inom loppet av 6h. GRRRRRRRRR!!!! Förstår ni om jag vid det här laget börjar gråta?
Mina ögon var svullna fram till klockan 4 idag.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Usch vilken dag! Din bittra chef skulle behöva sig en avhyvling själv tycker ja. Bastard!!

2012-03-07 @ 08:00:01
URL: http://morotenochjag.blogg.se/
Postat av: Ida

Fy vilken jobbig dag! Tur att mamma och Håkan är där nu och kan ta hand om dig lite :]

2012-03-09 @ 10:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0