Nytt jobb

Kom tillbaka från Venray för någon timme sedan. Var på jobbintervju på en eventhall där jag jobbade några dagar i höstas. Jag blev så trevligt bemött av de tre cheferna där som jag enbart träffade i tre dagar men som blev så glada att se mig och välkomnade mig högljutt. Kändes kul faktiskt!
Anledningen till att jag var på jobbintervju idag är ju för att jag som tidigare har nämnt här i bloggen att mitt andra jobb inte har haft något jobb så att säga det på den sista tiden, och tyvärr kan ju ingen människa leva på att jobba 15h i månaden. Ni hör ju hur det låter...
Eftersom att jag visste att cheferna för eventhallen i Venray jättegärna ville att jag jobbade för dem så hörde jag av mig i förra torsdagen och bokade genast in ett möte idag. Har i stort sett skrivit kontrakt. Det känns bra att ha två jobb som kan man kombinera och det var jag tydlíg med att jag ville också. Dock så är det sämre betalt på detta jobb än mitt andra, men just för tillfället så har jag inget val. Ett jobb är ju ändå ett jobb. Det viktiga är att jag har något att fördriva tiden med, samt att det är ett bra sätt att lära sig ett nytt språk och så är det ju alltid kul att åka iväg lite och träffa nya människor. Nu har jag två jobb på olika ställen, hoppas jag inte blandar ihop vilken sida på tågstationen jag måste gå till.

Såhär såg det ut i entrén när jag väntade på att få gå in på mitt möte. Tjusigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0