Torsdag

Det är sååååå varmt här i Holland för tillfället. My god! Älskar värme men det är inte härligt när det är så jäklarns fuktigt hela tiden. Rent ut sagt vidrigt. Måste tillägga att det är lite min otur att jag måste jobba 6 dagar den här veckan just när det är som varmast. Samtidigt är jag ju glad att få jobba, för snart åker vi ju till Grekland.
Det värsta är nog ändå att vi inte har air condition på jobbet heller så ni kan ju tänka er hur varmt det är, just för att luftfuktigheten är typ i jämförelse med Turkiet, vad jag kan minnas att vädret var där. Saknar Sveriges klimat, där kan man ju andas normalt året runt. Tycker  synd om våra gäster som måste känna sig som att dem badar bastu ungefär när dem kommer på middag hos oss. Berättade jag tidigare att precis när jag började jobba på Chalet så hade vi en fest på uppevåningen för ungefär 70 personer. Det var så varmt i lokalen och jag sa åt mina kollegor att öppna fönstrerna men ingen ville lyssna, tills en äldre herre i 80 års-åldern helt plötsligt tuppade av så att vi fick tillkalla ambulans. Detta var i februari så då kan ni ju tänka er hur varmt det är nu. Hmmm...

Det är närmre 30 grader här i lilla Nederländerna och eftersom att jag bara hade en dag ledigt den här veckan, i tisdags, så bestämde min pojkvän att vi skulle ut med hans båt och picknicka litegrann. Jag tror vi var på båten i 7h och det var så härligt! Jag hade gjort i ordning en mini smörgåstårta till oss och köpt med exotiska frukter. Vi tog även med oss våran Moët flaska som vi fick utav våran vän Siebe och hans flickvän Ines när vi hade våran födelsedagsfest i Januari. Det var med andra ord på tiden att korka upp den flaskan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0